آموزش بهینه سازی سرعت سایت در وردپرس

آموزش بهینه سازی سرعت سایت در وردپرس

آموزش بهینه سازی سرعت سایت در وردپرس

در دنیای دیجیتال، همه چیز مربوط به سرعت و کارایی است و از بین تمام مشکلات عملکرد وب سایت، سرعت وب سایت یکی از مقصران اصلی از دست دادن بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس شما است. اگر وب سایت شما کندتر از آنچه که باید بارگذاری می‌شود، شکی وجود ندارد که ترافیک شما مستقیماً تحت تأثیر قرار می‌گیرد. پس از درک این واقعیت، بسیاری از توسعه‌دهندگان و صاحبان مشاغل در این فکر مانده‌اند که چگونه سرعت سایت‌های وردپرس را افزایش دهند. اطلاعات زیر به شما کمک می‌کند تا سرعت سایت وردپرس خود را افزایش دهید.

اهمیت افزایش سرعت سایت وردپرس

بهترین کاری که می‌توانید برای کسب و کار خود انجام دهید این است که یک سایت وردپرس سریع داشته باشید. بدون آن، بدون شک پول و ترافیک را از دست خواهید داد. این به این دلیل است که کاربران آنلاین کمی بی حوصله هستند. بیش از نیمی از کاربران تلفن همراه اعتراف می‌کنند که یک صفحه را صرفاً بر اساس زمان بارگذاری کند آن رها می‌کنند. همچنین، برای گوگل، سرعت سایت از جولای 2018 یک عامل رتبه‌بندی برای جستجوها بوده است. این به این معنی است که سایت کند روی رتبه سئو شما تأثیر منفی می‌گذارد.

روش‌های موثر برای افزایش سرعت سایت وردپرس

روش‌های موثر برای افزایش سرعت سایت وردپرس

اگر می خواهید در طراحی سایت وردپرس خود سرعت سایت را افزایش دهید، چندین تاکتیک ساده وجود دارد که می‌توانید به تنهایی انجام دهید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که سایت شما توسط هاست شما ذخیره شود. در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

  • یک تشخیص سرعت سایت انجام دهید

درک سرعت بارگذاری وب سایت شما گام مهمی برای بهبود عملکرد سایت است. اگر افزونه‌ای را نصب می‌کنید یا تغییرات دیگری در سایت خود ایجاد می‌کنید و می‌خواهید ببینید که چگونه بر زمان بارگذاری سایت تأثیر می‌گذارد، بررسی سرعت سایت توصیه می‌شود.

  • پلاگین‌ها و تم‌های استفاده نشده را حذف کنید

جدا از این واقعیت که همیشه باید افزونه‌ها و تم‌های خود را به روز نگه دارید، حذف موارد استفاده نشده قدم بعدی برای افزایش سرعت یک سایت است. افزونه‌ها و تم‌های استفاده نشده نه تنها آسیب پذیری‌های امنیتی را بالا میبرند، بلکه می‌توانند عملکرد وب سایت وردپرس را نیز کاهش دهند.

  • کتابخانه رسانه (Media Library) خود را پاک کنید

راه حل ساده دیگر برای حل مشکلات عملکرد، حذف رسانه‌های بلااستفاده است. با گذشت زمان ممکن است شروع به جمع‌آوری تصاویری کنید که دیگر استفاده نمی‌شوند. برای آزاد کردن فضا، باید رسانه‌های بلااستفاده را حذف کنید.

  • پایگاه داده خود را تمیز کنید

پایگاه داده وردپرس شما با گذشت زمان شروع به درهم و برهم شدن می‌کند. این کار غیر ضروری می‌تواند سایت شما را کند کند. بنابراین، با پاکسازی منظم، می‌توانید اندازه پایگاه داده خود را برای بارگذاری سریعتر کاهش دهید.

  • CSS، HTML و JavaScript را کم کنید

با گذشت زمان، CSS، HTML و سایر فایل‌های سورس کد می‌توانند ایجاد شوند و باعث شوند سایت شما به کندی اجرا شود. برای اینکه سرعت سایت خود را بهینه کنید، باید کد آن را کم کنید.

  • بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر برای درگیر نگه داشتن بازدیدکنندگان سایت ضروری هستند. هرچند این تصاویر را باید برای دستیابی به زمان بارگذاری سریعتر صفحه بهینه کنید. راه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی تصاویر وجود دارد، از جمله فشرده‌سازی تصاویر، افزودن متن و عنوان و ایجاد نقشه سایت تصویر.

  • محدود کردن نظرات در هر صفحه

در حالی که جلب مخاطب برای پست‌های وبلاگ عالی است، تعداد زیاد نظرات می‌تواند زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهد. محدود کردن بخش نظرات در صفحات ایده خوبی برای کاهش زمان بارگذاری آنها است.

  • کاهش بازبینی پست

بازبینی‌های پست، هر ویرایش محتوایی را که انجام می‌دهید ذخیره می‌کند، که می‌تواند سرعت سایت شما را کندتر کند. برای افزایش سرعت سایت خود، می‌توانید تعداد بازبینی در هر پست را محدود کنید.

  • Pingback و Trackback را غیرفعال کنید

بهتر است که از خاموش بودن Pingback و Trackback مطمئن شوید زیرا ممکن است باعث کندی سرعت صفحه شوند.

  • آخرین نسخه PHP را اجرا کنید

اجرای آخرین نسخه PHP می‌تواند تاثیر زیادی بر سرعت سایت شما داشته باشد. برای تعیین اینکه آیا سایت شما آماده تغییر به جدیدترین محیط PHP است، از افزونه PHP Compatibility Checker WP Engine استفاده کنید.

  • یک تم سریع و سبک انتخاب کنید

همه قالب‌های وردپرس یکسان ایجاد نمی‌شوند—برخی بهتر از دیگران ایجاد می‌شوند، و اگر سایت شما سریع بارگذاری نشود، طراحی رابط کاربری زیبا بی‌معنی است. به جای انتخاب یک تم پر ویژگی (که شامل کدهای زیادی است که باید هر بار که شخصی از سایت شما بازدید می‌کند بارگیری شود)، با استفاده از تمی که حاوی اطلاعات لازم برای کارایی خوب است، رویکرد حداقلی را در پیش بگیرید.

  • از CDN استفاده کنید

بدون توجه به موقعیت مکانی کاربر، محتوای شما باید سریع ارائه شود. اگرچه گاهی اوقات این همیشه امکان‌پذیر نیست – یعنی اگر سایت شما روی زیرساختی که شامل دیتا سنترها در سایر نقاط جهان است نباشد،  این فاصله می‌تواند به معنای تاخیر در تحویل محتوا باشد. به همین دلیل، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) برای سرعت بخشیدن به سایت اهمیت دارد. یک CDN منجر به زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه می‌شود، چرا که هنگام پیکربندی، وب‌سایت شما از سرور بهینه‌شده‌ای استفاده می‌کند که به بازدیدکننده سایت شما نزدیک‌تر است.

  • انتقال به یک سرور اختصاصی

اگر سایت شما ترافیک زیادی دریافت می‌کند، ایده عاقلانه‌ای است که آن را روی یک سرور اختصاصی، جایی که منابع سرور به اشتراک گذاشته نمی‌شود، میزبانی کنید.

  • زیرساخت میزبانی خود را در نظر بگیرید

محیط میزبانی که انتخاب می‌کنید می‌تواند به طرز چشمگیری بر سرعت سایت تأثیر مثبت بگذارد. بسته به سرور و فناوری، میزبانی مدیریت شده برای یک سایت وردپرس سریعتر ضروری است.

سخن پایانی

همانطور که می بینید، راه های زیادی برای بهینه سازی سرعت و عملکرد سایت وردپرس شما وجود دارد – که همه از نظر تاثیر متفاوت هستند.  هرچند باید توجه داشت که انجام تمام این مراحل برای بهبود سرعت وب سایت وردپرس و همچنین تجربه کاربر ضرورت دارد.