آشنایی با نمونه قرارداد طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس

تولید محتوای یونیک و بی نظیر از جمله نیازهای امروزه به شمار می رود. شرکت های تولید محتوا با جذب نویسندگان زبده و کارآمد، سعی در پیشی گرفتن از رقبای خود در این عرصه دارند. در این میان سمت های دیگری نیز مشغول به کار هستند که از جمله آنها می توان به طراحی سایت وردپرس، ویراستار، مدیر سئو و… اشاره نمود. نمونه قرارداد طراحی سایت در شرکت ها مختلف تولید محتوا با یکدیگر تفاوت ها و شباهت های زیادی دارند. به طور کلی هر سمت بر اساس حیطه کاری خود قراردادی را جاری می سازد.

طراحی سایت و مزایای آن

فروشگاه ها، مراکز ارائه خدمات و آنلاين شاپ ها از جمله موارد اصلی خواستار راه اندازی سایت می باشند. از این رو یا صاحبان کسب و کار خود به تنهایی تمام امور طراحی سایت را بر عهده می گیرند و یا آن را به یک طراح سایت محول می کنند. ایجاد سایت برای هر کسب و کاری مزایای زیادی به همراه دارد. نظم بخشیدن به امور فروش یا ارائه خدمات یک نمونه از آن می باشد.

همچنین افراد برای خرید یا درخواست یک خدمت، معمولا به سراغ مراکزی می روند که مانند مجموعه طراحی سایت ویتیران،سایت پشتیبانی داشته باشند. پرداخت امن و سریع از دیگر مزایای طراحی سایت است. بنابراین به طور کلی می توان گفت که طراحی سایت می تواند به سود حاصل از فروش بیافزاید. اما ایجاد یک سایت کار راحتی نبوده و نیاز به یادگیری برنامه نویسی دارد.

نمونه قرارداد طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت وردپرس

قرارداد طراحی سایت ویتیران در واقع یک سند قانونی برای همکاری بین صاحب کسب و کار و طراح سایت می باشد. دو طرف قرارداد پس از امضای آن موظف به انجام نکات مندرج در قرارداد می باشند. در نمونه قرارداد باید تمام نکات لازم و ضروری قید گردد تا روند کار به درستی پیش رود. نکات مندرج در نمونه قرارداد طراحی سایت باید شامل موارد زیر باشد:

موضوع قرارداد : باید نوع سایت، روش طراحی و امکانات مورد نیاز در آن در ابتدای قرارداد ذکر گردد.

مشخصات طرفین : مشخصات کارفرما و طراح سایت باید به درستی در آن ذکر شود.

تعهدات : در نمونه قرارداد باید وظایف و تعهدات هر دو طرف ذکر شود.

مبلغ قرارداد : در قرارداد باید مبلغی که از سوی کارفرما به طراح باید پرداخت شود را درج نمود.

نحوه پرداخت : شیوه و مراحل پرداخت مبلغ از سوی کارفرما در قرارداد مندرج گردد.

زمان تحویل پروژه : مدت زمان نیاز برای طراحی سایت در قرارداد مشخص می شود.

شرایط فسخ : عوامل و شرایط فسخ قرارداد به طور کامل ذکر شود.

تنظیم نمونه قرارداد سبب می شود تا برای طراحی سایت یک چهارچوب تعیین شود که طبق آن وظایف افراد مشخص گردد.

المان های ضروری سایت

یک طراح موظف است تا المان های اصلی یک سایت را طراحی نماید. چه مواردی باید در یک سایت طراحی شده توسط مجموعه ویتیران وجود داشته باشد؟ قطعا اولین چیزی که به ذهن هر فرد می رسد، خدمات یا محصولات شرکت و قیمت آن است. یک طراح سایت وردپرس ابتدا باید فضای گرافیکی مناسبی را برای سایت تعریف نماید. سپس منو و زیر منو متناسب با موضوع سایت را تعریف کند.

گالری تصاویر و اسلایدرها از جمله امکانات دیگر یک سایت است که باید در آن گنجانده شود. اکنون نوبت به اطلاعات مربوط به تصاویر و خدمات آن می رسد. ایجاد قسمت اخبار، بلاگ، رویدادها و مقالات با امکان ویرایش نیز از جمله موارد دیگر در طراحی سایت محسوب می گردد. همچنین طراح می تواند صفحات متعددی برای سایت تعریف کند. بخش نظردهی کاربران، می تواند کیفیت سایت را افزایش دهد. سئو استاندارد از جمله مزیت های یک سایت خوب به شمار می رود. معرفی شبکه های اجتماعی و شماره های تماس متعلق به شرکت کارفرما یکی دیگر از متعلقات سایت است.

بخش پیشنهادها در سایت می تواند یک بخش وسوسه انگیز برای مشتریان محسوب شود، در نتیجه طراح نباید از آن غافل گردد. درگاه پرداخت مشتریان از دیگر قسمت های حساس و مهم طراحی سایت است. امنیت و عملکرد صحیح سایت از جمله بخش های مهم طراحی سایت به شمار می رود. سپر امنیتی و سپر ضد اسپم را باید به طور قطع در سایت گنجاند. افزایش سرعت و کشینگ سبب می شود تا در صورت افزایش مراجعه مشتریان به سایت، عملکرد آن دچار اخلال و یا کندی نگردد.

ویژگی های یک سایت خوب

  • یک سایت خوب باید در دامنه ملی تعریف شده باشد، یعنی در انتهای آدرس اینترنتی سایت از ir استفاده شود.
  • امکان مدیریت سامانه با پنل فارسی یا انگلیسی وجود داشته باشد.
  • قابلیت اجرا در محیط های دسکتاپ، تبلت یا موبایل را دارا باشد.
  • امکان ورود مدیر یا افراد دیگر به قسمت مدیریت سایت طراحی شده باشد.
  • قابلیت تهیه نسخه پشتیبان یا بازیابی آن با فرمت های مختلف وجود داشته باشد.
  • در آن ویرایشگر کامل فارسی و انگلیسی بسیار شبیه به نرم افزار WORD به صورت آنلاین تعبیه شده باشد.
  • موتور جستجو در سایت از جمله مزایای آن به شمار می رود.
  • آموزش رایگان به همراه فایل آموزشی استفاده و مدیریت وب سایت باید به صورت پکیج در اختیار مدیر قرار گیرد.
  • کنترل پنل فارسی به همراه آموزش استفاده و نحوه ویرایش تمامی بخش های سایت باید در اختیار مدیر قرار بگیرد.
  • پشتیبانی رایگان و مداوم برای برطرف نموده خطا و نقص های احتمالی از دیگر مزایای سایت خوب است.
  • به طور کلی باید گفت که یک سایت خوب باید امکان ایجاد تغییر و دسترسی ساده داشته باشد.

کلام پایانی

طراحی سایت وردپرس ویتیران یک کار سخت اما شیرین است. سایت های طراحی شده با وردپرس بسیار راحت به مشتریان خدمات ارائه می دهند. همچنين امکان اصلاح یا تغییر در آن با صرف کمترین زمان وجود دارد. اما نکته مهم در این زمینه این است که برای طراحی سایت وردپرس باید به فرد یا شرکت معتبر مراجعه نمود تا نتیجه دلخواه حاصل گردد. در ابتدای کار باید بین کارفرما و طراح سایت یک قرارداد منعقد گردد. به راحتی می توان به نمونه قرارداد طراحی سایت دسترسی داشت. قرارداد طراحی سایت، قوانین بین کارفرما و طراح را در خود گنجانده و سبب می شود تا طرفین در یک چهارچوب مشخص با یکدیگر همکاری داشته باشند.