الزامات امنیتی در طراحی سایت فروشگاهی

الزامات امنیتی در طراحی سایت فروشگاهی

الزامات امنیتی در طراحی سایت فروشگاهی

امروزه فروشگاه های بسیاری در فضای مجازی نیز فعال هستند و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند؛ بنابراین یکی از دغدغه های این کسب و کارها امنیت فروشگاه اینترنتی است. از همین رو قبل از راه اندازی سایت های فروشگاهی باید با الزامات امنیتی در طراحی سایت توجه کرد. دقت کنید که این امر روی نرخ طراحی سایت وردپرس تاثیر زیادی دارد و در صورتی که بخواهید تمام موارد امنیتی در سایت رعایت شود باید هزینه بیشتری برای طراحی سایت پرداخت کنید. در این مطلب به مهم ترین الزامات امنیتی در طراحی سایت فروشگاهی می پردازیم.

1.گذاشتن پسورد قوی و منحصر به فرد

رمزهای قوی و طولانی یکی از مهم ترین الزامات امنیتی در سایت های فروشگاهی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. وجه کنید که بیشتر از 80 درصد حملات از طریق یافتن رمز عبور اتفاق می افتد. به همین دلیل باید صاحبان سایت ها و کارکنان و مشتریان از پسوردهای قوی استفاده کنند. یک رمز عبور قدرتمند باید ویژگی هایی به شرح زیر داشته باشد.

  • داشتن حداقل 8 کاراکتر شامل حروف انگلیسی بزرگ و کوچک، اعداد و سمبل ها
  • عدم اشتراک گذاری گذرواژه‌ها
  • وجود نام کاربری و پسورد یکتا و خصوصی مختص هر کاربر
  • عدم استفاده از پسورد های مشابه و تکراری برای سایت فروشگاهی
  • استفاده از یک password manager خوب
  • خودداری از گذاشتن پسوردهایی با مشخصات عمومی کاربر مثل تاریخ تولد و یا کد ملی

الزامات امنیتی در طراحی سایت فروشگاهی

2. استفاده از احراز هویت اضافی

برای افزایش امنیت سایت استفاده از دو مرحله تایید هویت یک راهکار مناسب است؛ با احراز هویت از طریق پیامک و ایمیل می توان تا حد زیادی از بابت کاربران واقعی و امنیت سایت امنیت سایت را تامین کرد.

3.اطمینان از آپدیت بودن سایت

به روز نبودن سایت یکی از مواردی است که می تواند امنیت سایت فروشگاهی را به خطر اندازد. برای مثال در سایت های وردپرسی باید بعد از آمدن هر نسخه جدید آن را آپدیت کرد و در هر ماه بایستی تمام افزونه های سایت را به روزرسانی کرد.

4.استفاده از پروتکل امن HTTPS

گواهی ssl مثل نماد اعتماد الکترونیکی بسیار اهمیت دارد؛ وظیفه  ssl  رمزنگاری اطلاعات بین سرور و کلاینت است. در این صورت این اطلاعات رمزنگاری شده توسط شخص سومی خوانده نخواهد شد. برای داشتن ssl هاستینگ امن HTTPS  به گواهی SSL نیاز است و کمک بزرگی به امنیت سایت فروشگاهی خواهد کرد. همچنین پروتکل HTTPS در سایت می تواند روی سئو وبسایت فروشگاهی تاثیر مثبتی داشته باشد و باعث کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل شود.

همچنین هنگام خرید مشتریان با مشاهده گواهی ssl  سایت با اعتماد بیشتری از فروشگاه اینترنتی خرید می کنند. به همین دلیل هنگام طراحی سایت باید از طراح سایت بخواهید که این مورد امنیت را برای سایت مدنظر قرار دهد.

5.بکاپ گرفتن از اطلاعات

یکی دیگر از نکات امنیتی فروشگاه اینترنتی بکاپ گیری از محتویات سایت در بازه های زمانی معین است؛ در این صورت هنگامی که به هر دلیلی اطلاعات سایت از دست برود یا مشکلی برای محتویات سایت پیش بیاید می توان با کمک بکاپ همه اطلاعات را برگردانند.

6. خرید هاستینگ معتبر

خرید هاستینگ معتبر و امن یکی از مهم ترین ملزومات امنیتی سایت است. شرکت های هاستینگ از لحاظ پهنای باند، امکانات سرویس دهی و امنیت خدمات متفاوتی را ارائه می دهند و میزبان های آن‌ها شال اشتراکی و اختصاصی است؛ به همین دلیل خرید هاستینگ فاکتور مهمی در تعیین  نرخ طراحی سایت وردپرس خواهد بود. انتخاب سرور اختصاصی برای کسب و کارهای بزرگ و تامین امنیت سایت گزینه بهتری است.

7.استفاده از استاندارد PCI DSS

اصطلاح PCI DSS که مخفف عبارت Payment Card Industry Data Security Standard است و استاندارد امنیتی برای پرداخت با کارت های اعتباری می باشد. هنگامی که در طراحی سایت این استاندارد استفاده شود تا حد زیادی احتمال فاش شدن اطلاعات کارت های بانکی مشتریان کاهش می یابد.

الزامات امنیتی در طراحی سایت فروشگاهی

8.خرید افزونه های درگاه پرداخت امن

یک اولویت مهم در تامین امنیت سایت های فروشگاهی داشتن درگاه پرداخت امن است که هنگام طراحی سایت باید به این موضوع توجه کرد؛ زیرا در صورت نداشتن درگاه پرداخت امن به سرعت اطلاعات کاربران و کارت های بانکی آنان هک خواهد شد و برای سایت مشکلات متعددی به وجود می آید.

سایر نکات امنیتی در طراحی سایت

هنگامی که قصد راه اندازی سایت فروشگاهی را دارید ابتدا باید به نکاتی توجه کنید که می تواند روی امنیت سایت و تعرفه نرخ طراحی سایت وردپرس نیز تاثیر داشته باشد. در قسمت های قبل مقاله به تعدادی فاکتورهای مهم امنیتی سایت اشاره شد.

  • خرید افزونه ها و قالب ها از سایت معتبر
  • عدم استفاده از افزونه و قالب رایگان و نال شده
  • آپدیت نسخه های افزونه ها
  • استفاده از افزونه های امنیتی معتبر
  • بررسی فایل های آپلود شده در سایت و کنترل فعالیت کاربران

عوامل تعیین کننده نرخ طراحی سایت وردپرس

 قیمت طراحی سایت وردپرس به فاکتورهای مختلفی مثل طراحی زیبا و کاربر پسند، کیفیت کدنویسی، توجه به الزامات امنیتی و واکنش گرا بودن آن بستگی دارد. جدول نرخ  طراحی سایت وردپرس باید شامل امکانات و ویژگی های سایت و تعرفه متناسب با امکانات آن باشد. برای انتخاب طراح سایت مناسب بهتر است نمونه کارهای چندین شرکت طراح سایت مورد بررسی قرار گیرد و سپس با در نظر گرفتن نکات مهمی اقدام به سفارش طراحی سایت کرد. دقت کنید که قیمت طراحی انواع سایت مل فروشگاهی، شرکتی، خبری و املاک متفاوت است و هر کدام از این سایت ها دارای ویژگی ها و امکانات خاصی هستند.

جمع بندی

نرخ طراحی سایت وردپرس عامل تضمین کننده برای کیفیت یک سایت نیست و هنگام بررسی تعرفه هزینه های طراحی سایت باید امکانات و ویژگی هایی که در سایت استفاده می شود نیز مورد توجه قرار گیرند. برای اطمینان از اینکه طراحی سایت را به شرکت معتبری واگذار کرده اید باید خدمات جانبی و سابقه شرکت طراح  نیز مورد بررسی قرار گیرد